Er du en Rigtig Mand?

Træning med mandehørm!


Så er der dømt træning for rigtige mænd hos Hedensted Familie og Firma Idræt. Vi skal igennem et 8 ugers forløb, hvor der skal rykkes på vores kondition og styrke. Træningen bliver varierende fra gang til gang, så der hele tiden er nye udfordringer. Programmet kan læses længere nede på siden. 

Udover ugentlig træning kl. 18.00 i Hedensted Centret, så vil du kunne følge facebook gruppen "HFFI Rigtige Mænd". Denne side er KUN for deltagere på HFFI Rigtige Mænd forløbet. Her vil vi løbende give jer ugens "Mandeudfordring", forslag til sunde og lette mande retter og så er I som deltagere mere end velkommen til at byde ind med gode ideer og diverse sjove ting på siden. 

Fælleskab bliver en af hovedelementerne, når vi er til træning. Selvfølgelig kommer vi for at træne - men vi skal også have det så sjovt som muligt og have lov til at sprede noget god mandehørm. 

De trænere, som I kan forvente at møde er: 

Kasper Lassen - Fysioterapeut, Personlig træner og humørs spreder!  
Nikolai - Fysioterapeut studerende, kommende Personlig Træner og stærk ung mand!
Der vil også kunne komme gæstetrænere.



Et forløb på 8 uger for rigtige mænd koster 400 kr.

Kan købes lige her: https://onlineshop.sport-solutions.dk/Redirect.aspx?ChainId=266325&CenterId=266330 

Træning er hver mandag fra kl. 16.00 til 17.00  

Opstarsdato: 11. Januar 2015  

Program uge for uge ’Rigtige mænd’

 

Træningsregler:

Ingen er færdige før alle er færdige, vi arbejder altid sammen som et hold!

Uge 44:  

’Kom i gang uge’ ca. 25 min. Opvarmning, efterfulgt af ca. 25 min. konditionstræning, hvor vi spiller hockey/Floorball og varmer op. Vi afslutter med at lave en samarbejdsøvelse, hvor i som hold skal udføre styrke – og udholdenhedsøvelser.

Uge 45:

Vi er ved at være i gange uge’ Opvarmning, efterfulgt af en ’Beep test’ - der er en konditest, vil blive dagens udfordring og konditionstræning. Vi slutter af med simple styrke – og udholdenheds øvelser, hvor vi kun bruger vores kropsvægt.

Uge 46:

’Vi er ved at være varme uge’ Opvarmning, efterfulgt af ca. 25 min. konditionstræning, hvor vi spiller badminton med straf .

Til sidst skal I have et møde med en russisk ven hr. kettlebell, hvor vi først lærer teknikken, og afslutter med styrke, mobilitets - og udholdenhedstræning med kettlebells.

Uge 47:

’Vi er godt i gang uge’ Opvarmning, efterfulgt af ca. 25 min surprise konditionstræning. Styrke, mobilitets – og udholdenhedsøvelser kombineret med egen kropsvægt og kettlebells.

Uge 48:

’Nu er vi endelig tændt uge’ Opvarmning, efterfulgt af Hockey/floorball ca. 25 min. konditionstræning. Introduktion til militær bronzecirkel der bliver dagens styrketræning, og vi forsøger at gennemfører den, eller nå så langt som muligt.

  

Uge 49:

Jeg føler mig en smule stærkere uge Opvarmning, efterfulgt af ca. 25 min. fodbold på lille bane. Vi træner hele kroppen igennem under dagens styrketræning, og vi tager et ’Caveman’ træningspas dvs. vi bruger primitive træningsmetoder, som er yderst effektive for din styrke.

 

Uge 50:

jeg føler mig stærk uge’ Opvarmning, efterfulgt af volleyball ca. 15 min. Styrketræningen vil være lang, men intensiteten lav. I skal udfører en ’Heroworkout’, der har fået navn efter en af de faldende soldater i krigen i enten Afganistan eller Irak. Deres soldaterkammerater udfører ’Heroworkouten’ som et minde for deres afdøde ven, og her er ingen færdige før alle har gennemført. Vi hjælper hinanden hele vejen.  

Uge 51:

Jeg føler at jeg kan gå på vandet uge’ Opvarmning, efterfulgt af beep re- test, hvor vi tester om I har fået en bedre kondi, og dermed et stærkere hjerte. Vi afslutter efterårets træning med en fræk trekant af øvelser, der virkelig vil udløse sved på panden. Jeres styrke vil blive sat på en prøve. Vi afslutter dagen og sæsonen med at få en bid brød og lidt at skylle efter med.

OBS: Kun plads til 20 deltager - først til mølle princip :) 
Vi tager forbehold for at kunne ændre i programmet undervejs i forløbet!